joi, 9 iulie 2015

Ora de sport - amintiri din copilarie!!!!

             Copilaria...da, cea mai frumoasa perioada a vietii, toti ne-o amintim cu drag, toti o vrem inapoi cand devenim adulti iar problemele incep sa ne copleseasca. Copilaria mea a fost plina cu de toate, o copilarie autentica pe care as vrea sa o retraiesc acum prin baieteii mei dar, din pacate, copilaria petrecuta in vacantele la tara, la bunici nu le-o pot oferi. Am fost un copil fericit din acest punct de vedere iar copilaria mi-a fost impartita frumos intre jocurile alaturi de copiii de la bloc si verisorii mei de la tara , din satucul bunicilor mei dragi. Jocurile alaturi de prietenii de la bloc erau diverse, jucam sotron, ratele si vanatorii, elasticul, tara-tara vrem ostasi, tenis la mesele din curtea scolii aflata in apropierea blocului plus diferite jocuri in care faceam intreceri intre noi, saream obstacole din curtea aceleiasi scoli care avea trasee destul de grele, cu diferite aparate si bare la care depuneam toate eforturile sa fim primii.







            Sotron!!!




        Tara-tara vrem ostasi!!!





         

            Era foarte frumos, o continua competitie...daca punem la socoteala si orele de sport impreuna cu profesorul meu de sport destul de exigent, dl. Popa pot spune ca inteleg acum de ce am un corp frumos si armonios chiar si dupa cele doua sarcini.

               

          La tara, la bunici erau jocuri simple la prima vedere dar privind in urma imi vine sa rad gandindu-ma de unde aveam atatea idei nastrusnice. Erau inventate de noi si competitia exista si acolo, ne straduiam sa fim cei mai buni...de la inot prin canalele cu apa din sat ( un satuc pescaresc uitat de lume de pe malul raului Prut, la granita cu Republica Moldova ) in care ne ajutam de camere mari de la cauciucurile de tractor, pana la diferite constructii create de noi. De exemplu, dintr-o trestie potrivit de lunga  la care atasam roti si volan din sarma ( facute tot de noi ) faceam un vehicul care nu stiu daca veti crede, dar daca virai stanga sau dreapta chiar vira in sensul in care trageai de volan. Faceam adevarate intreceri cu aceste vehicule pe ulita principala din sat :)
            Un alt joc era spaima curcanilor pe care ii aveau bunicii in curte pentru ca le trageam o fugareala buna ca sa le putem smulge cele mai bune pene, cele mai mari, pe care le infigeam in cocenii de porumb si aruncam cat de sus puteam, aproximam cu privirea si alegeam castigatorul competitiei pe cel ce aruncase cel mai sus. Dar de departe cel mai frumos era cataratul in copaci dupa fructe si nu de putine ori am patit ca Nica din povestirile lui Ion Creanga, eram fugariti si chiar ne trezeam ca se arunca cu diferite obiecte dupa noi si asta pentru ca mai saream gardul si pe la vecinii bunicilor si le jumuleam copacii pentru ca era tare adevarata vorba aceea ,, capra vecinului era mai frumoasa " si in acest caz. Chiar si treburile casnice sau ajutorul prin curte pe care ni-l solicitau bunicii erau intreceri intre noi: sa batem fasolea, sa spalam lana la rau, sa ducem caprele si vaca la pascut pe imas, sa aducem apa de la fantanita din spatele curtii, erau provocari pentru noi, fiecare se straduia sa faca bine ceea ce avea de facut.
                 Uitandu-ma in urma nu mi-as da copilaria mea minunata pentru nimic in lume si tare mult as vrea sa ma intorc in timp macar pentru cateva ore dar, din pacate, nu este posibil.  Singurul regret este acela ca baietii mei nu vor avea parte de aceste momente deosebit de frumoase, amintiri de care sa-si aminteasca cu drag asa cum va povestesc eu acum voua.

             E bine ca acum avem oameni care se gandesc la cat de benefica este miscarea pentru organism si organizeaza evenimente la care putem participa, un astfel de eveniment este si Cea mai mare ora de sport ce se va desfasura sâmbătă, 11 iulie, din Braşov, Piaţa Sfatului.


            

              Apropo, următoarea „Cea mai mare oră de sport” se va desfășura pe 1 august la Mamaia, iar detalii despre ea vei putea găsi pe miscareafacebine.ro,  haideti sa participam in numar cat mai mare si sa aratam tuturor ca suntem o tara plina de oameni care-si doresc sa fie sanatosi in primul rand.

               Si nu uitati: MENS SANA IN CORPORE SANO!!!!!!!!!!
          

76 de comentarii:

  1. Ce jocuri frumoase aveam in copilarie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nostalgia copilariei,vrem sa mai fim copii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred ca fiecare dintre noi isi dorește acest lucru!

      Ștergere
  3. Într-adevăr sportul nu poate face decât bine, iar copiii noștri ar trebui să aibă parte de o copilărie frumoasă, măcar pe jumătate cum a fost a noastră.Poate voi reuși să ajung și eu la Brașov, pe 11, mai ales că Piața Sfatului este un loc minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu îmi doresc tare mult sa ajung dar daca nu voi putea voi încerca sa fiu la Mamaia pe 1 august 😊

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Mi-am reamintit de ele si o particica din mine a fost iar copil 😍

      Ștergere
  5. Super ! ... o idee admirabila pentru copiii nostri ! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe vremea noastra ( am ajuns, sa vorbesc precum bunica) erau jocurile foarte frumoase si ne distram pe cinste.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest joc imi aduce aminte de copilarie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Rotaru Gabriela Tatiana
    Frumoase jocuri,frumoasa copilarie,pacat ca a trecut asa repede.De-ar sti si- ai nostri copii aceste jocuri in aer liber nu doar calculatoare,telefoane...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa ne străduim sa le ocupam timpul cu jocuri frumoase si interesante!

      Ștergere
  9. jocurile copilariei mele <3
    Unde eşti copilărie, când ai plecat şi mi-ai lăsat camera aşa pustie?

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi aduc si eu aminte cu mare placere de jocurile copilariei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu simt acelasi lucru, e tare frumos sa ai amintiri!!!

      Ștergere
  11. patine de gheata din bucati de cornier, prastie, moristi din bucati de tabla, scaldat la iaz, fotbal, hmmmmmmm.....si cate mai erau!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumoasa perioada,in ziua de azi copii stiu doar de calculatoare,tablete,smartphone....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi trebuie sa fim cei care le insuflam dorinta de a face sport chiar si prin joc!

      Ștergere
  13. copilaria, o perioada superba, de care mi ai adus aminte :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ai dreptate,copilaria este o amintire frumoasa,ramane nestearsa.Iar miscarea,sportul,sunt benefice nu numai copiilor,ci si noua adultilor.De am mai avea destula energie si timp....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timpul este problema tuturor...chiar si asa trebuie sa găsim timp si pentru putin sport!!!

      Ștergere
  15. Pacat ca eu nu am gustat toate acele sporturi ... încă decand mă știu ... Din cauza problemelor mele ... oricum felicitări pentru articol! :) Andreea G.

    RăspundețiȘtergere
  16. superb articolul felicitarii mi-a placut mult

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi aduc aminte cu mare placere de jocuri :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Si eu imi aduc aminte cu mult drag de verile petrecute la tara, la bunici.Au fost niste ani minunati.

    RăspundețiȘtergere
  19. Amintiri din copilarie...frumoasa perioada!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. ani superbi cu jocuri minunate..pacat ca in zilele nostre copii nostri nu mai se bucura de aceste jocuri atat de frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  21. Chi va piano va sano e chi va sano va lontano !

    RăspundețiȘtergere
  22. Doamne si ce frumos mai era ,nu ne mai saturam de jocuri si de jucat. Copilasii din ziua de azi nu stiu ce-i copilaria adevarata. Pacat......!

    RăspundețiȘtergere
  23. Din pacate copii zilei de ai nu stiu ce inseamna jocurile in aer liber.Jocurile virtuale ii fac sa creada ca aia e lumea lor

    RăspundețiȘtergere
  24. Ce dor imi e de copilarie. Imi aduc aminte cu multa placere de aceste jocuri.

    RăspundețiȘtergere
  25. Jocuri frumoase dar care in ziua de astazi sunt uitate si inlocuite de calculator, tableta. Copiii din ziua de azi nu stiu sa se bucure de aceste jocuri frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  26. Cu multi ani inainte se facea mai multa miscare,pe care de altfel o si recomand

    RăspundețiȘtergere
  27. mi-am amintit de copilarie, aveam niste jocuri interesante, vreau sa mai fiu copil.

    RăspundețiȘtergere
  28. Un articol foarte fain , mi-am amintit de copilarie

    RăspundețiȘtergere
  29. I-am invatat si eu la grady pe copii aceste jocuri! Minunate!

    RăspundețiȘtergere
  30. Cred ca nu mi-a scapat nici un joc descrise de tine, toate au fost in copilaria si a mea ! A fost super iar tu mi-ai adus amnite de ea !

    RăspundețiȘtergere
  31. Totul a fost frumos in copilaria noastra.Jocuri in aer liber si in grupuri mari de copii.Ce e mai rau ca acum copiii nu mai stiu sa se joace(cei mai multi).Pacat ca descopera mult prea devreme calculatoarele.Poate ca parintii(cei tineri) vor realiza ca exista jocuri de copii si fara calculator,dar pentru asta e nevoie de mult timp petrecut impreuna cu copiii.

    RăspundețiȘtergere
  32. ce ne mai jucam si noi, eu o sa incerc sa o invat si pe fetita mea jocurile copilariei mele, iar ea sa ii invete si pe alti copiii :D

    RăspundețiȘtergere
  33. Si eu vreau sa imi invat fetele jocurile copilariei mele...deja a inceput sa vrea doar tableta si desene...asa ca, vom iesi cat mai mult la joaca afara!!!

    RăspundețiȘtergere
  34. Si eu vreau sa imi invat fetele jocurile copilariei mele...deja a inceput sa vrea doar tableta si desene...asa ca, vom iesi cat mai mult la joaca afara!!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Jocuri frumoase si sanatoase , intr-adevar :) ... din pacate , copii din ziua de azi se joaca mai mult pe telefoane sau tablete :(

    RăspundețiȘtergere
  36. Eram fericiti fara tablete, tel si fb... M.a apucat nostalgia.

    RăspundețiȘtergere
  37. Bine spus : MENS SANA IN CORPORE SANO!

    RăspundețiȘtergere
  38. Copilaria noastra frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  39. Intr-adevar jocuri frumoase, mi-ai reamintit de ele si mi-ai trezit emotia acelor ani superbi!

    RăspundețiȘtergere
  40. Aghinitei Maria10 iulie 2015 la 05:53

    Da, era frumoasa copilaria cu jocuri in aer liber, dar acum s-a demodat si copii au de pierdut !

    RăspundețiȘtergere
  41. Nici eu nu am mai facut sport de ceva vreme dar sincer nici timp nu prea am!

    RăspundețiȘtergere
  42. Pacat ca asemenea activitati si jocuri au cam disparut de prin obiceiurile copiilor de astazi. Ce frumoasa era copilaria candva!

    RăspundețiȘtergere
  43. Ce jocurii minunate , ce amintirii frumoase pe care le putem traii inca o data alaturi de copiii nostrii.

    RăspundețiȘtergere
  44. O idee foarte interesanta. Mari N.

    RăspundețiȘtergere
  45. Sportul este cea mai buna modalitate pentru a fi mereu sanatosi.

    RăspundețiȘtergere
  46. Ce n-am da sa fim din nou copii ! Un sotron etc.Intotdeauna sportul este sanatate curata.

    RăspundețiȘtergere
  47. Chiar daca nu toti vom putea ajunge la aceste evenimente , e bine sa facem sport . Minte sanatoasa in corp sanatos .

    RăspundețiȘtergere
  48. Copilaria un moment special redat foarte frumos de tine, evenimentul de Brasov minunat.

    RăspundețiȘtergere
  49. jocurile copilariei noastre, ne aducem aminte cu placere de ele.

    RăspundețiȘtergere
  50. Copilaria noastra a fost diferita de cea a copiilor nostri- sa incercam sa ne jucam cu ei mai mult in aer liber, in primul rand pentru sanatatea lor, dar si a noastra!

    RăspundețiȘtergere
  51. nu ai dreptate cu privire la amintirile copiilor tai. si ei vor avea amintirile lor.

    RăspundețiȘtergere
  52. Copilaria este cea mai frumoasa perioada din viata noastra :)..cele mai frumoase jocuri,timp petrecut cu prietenii si nicio grija.

    RăspundețiȘtergere
  53. A citit articolul cu nostalgie. Mi am amintit cu drag de copilaria mea si am retrait datorita articolului tau acele clipe frumoase.

    RăspundețiȘtergere

Alege Decorami, relaxare si culoare in dormitorul tau!

            Acum doua luni imi vedeam in sfarsit visul implinit: casuta mea facuta pe gustul meu dar parca acum incepea greul! Decoratiunil...