duminică, 10 mai 2015

In cautarea copilariei...

              Rulourile cu crema...mmm, slabiciunea mea!!!Mereu o uneam pe mama sa faca iar acum cateva luni mi-am zis ca ar fi bine sa le pregatesc eu in casa pentru baieteii mei. Iata de ce avem nevoie:


Rulouri cu crema de ciocolata

Ingrediente: Pentru aluatul de rulouri:
– 200 g unt sau margarina
– 1 cescuta ulei
– 1 ou
– 2 cescute lapte
– 1 pachetel praf de copt
– 100 g zahar
– coaja de lamaie rasa
– 1 lingurita esenta de vanilie
– faina cat cuprinde
Pentru crema de ciocolata:
– 100 g ciocolata de menaj (sau 1 lingura cu varf de cacao)
– 4 oua
– 1 pahar zahar
– 3 linguri faina
– 500 ml lapte
            Mod de preparare:                  Aluatul de rulouri. Se freaca untul cu zaharul, se adauga oul, vanilia, uleiul putin cate putin si se amesteca pana se obtine o crema, dupa care se adauga laptele in care s-a dizolvat praful de copt, coaja de lamaie rasa si, treptat, faina astfel incat sa se obtina un aluat suficient de tare. Se framanta bine, apoi aluatul se da la rece 20 minute ca sa se intareasca oleaca. Din aluat se intinde o foaie groasa de 1/2 cm care se taie in fasii lungi de 12 cm si late de 1,5 – 2 cm. Fiecare fasie de aluat se ruleaza pe cate o forma tubulara de metal pentru rulou, iar marginea de deasupra se lipeste cu putin albus pentru ca sa nu se desfaca la copt. Cand sunt toate rulate se aseaza intr-o tava, se coc la foc potrivit 30-35 minute, dupa care se scot caldute de pe forme avand grija sa nu se rupa marginile.





                Crema de ciocolata. Se topeste ciocolata (razuita in prealabil) sau cacaua in laptele clocotit. Ouale se freaca cu zaharul, se adauga faina, apoi treptat laptele de cacao caldut, amestecand continuu. Crema obtinuta se pune pe foc mic si se amesteca continuu (ca sa nu se formeze cocoloase si sa nu se prinda) pana se ingroasa. Cand crema s-a ingrosat suficient (trebuie sa se vada fundul vasului atunci cand se amesteca cu lingura de lemn), se da deoparte si se mai bate pana se raceste.
Rulourile se umplu cu crema de ciocolata si se pudreaza cu zahar pudra vanilat.

             Eu am folosit de aceasta data aluat de foietaj de la Bella.

             Rezultatul? Aceste delicioase rulouri care au disparut in cateva minute :) 




              Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Alege Decorami, relaxare si culoare in dormitorul tau!

            Acum doua luni imi vedeam in sfarsit visul implinit: casuta mea facuta pe gustul meu dar parca acum incepea greul! Decoratiunil...